TEOLOGIA
FAMILIOLOGIA studia pierwszego stopnia
FAMILIOLOGIA studia drugiego stopnia
OGÓLNE
Normy dotyczące redakcji prac dyplomowych
TEOLOGIA
FAMILIOLOGIA studia pierwszego stopnia
FAMILIOLOGIA studia drugiego stopnia
OGÓLNE
Normy dotyczące redakcji prac dyplomowych
WAŻNE INFORMACJE DLA STUDENTÓW OSTATNIEGO ROKU STUDIÓW
Dotyczy zaliczenia roku akademickiego 2022/2023 i obrony pracy dyplomowej (magisterskiej / licencjackiej)
– uzyskanie liczby punktów wynikającej z programu studiów oraz spełnienie pozostałych wymagań programowych,
– uzyskanie z pracy dyplomowej (magisterskiej/licencjackiej) co najmniej oceny „dostatecznej” wystawionej przez kierującego pracą oraz co najmniej jednego recenzenta,
– sprawdzenie pracy dyplomowej w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym i złożenie oświadczenia – według wzoru obowiązującego w Uczelni, że praca dyplomowa wykonana była samodzielnie.
Szczegóły dotyczące Jednolitego Systemu Antyplagiatowego są zawarte w Zarządzeniu
nr 29/2014 Rektora US z dnia 18 czerwca 2014r.
Pracę, po akceptacji promotora, należy złożyć w Dziekanacie na ok. 3-4 tygodnie przed planowanym terminem obrony w celu dokonania oceny pracy przez promotora i recenzenta.
Student przygotowuje 3 egzemplarze pracy w wersji papierowej:– 2 egzemplarze (oprawione, zbindowane lub zgrzane):
ORAZ ELEKTRONICZNĄ OSTATECZNĄ WERSJĘ PRACY NA PŁYCIE CD
Jeśli biblioteki w Koszalinie i Paradyżu potrzebują egzemplarz pracy magisterskiej, ich liczba wzrasta o 1 egz.
Na 1. stronie – tytułowej- należy zamieścić:
Na 2. Stronie należy zamieścić:
WZORY POWYŻSZYCH OŚWIADCZEŃ ORAZ INNYCH DOKUMENTÓW DOTYCZĄCYCH PRACY DYPLOMOWEJ, KODY ORAZ TEZY NA EGZAMIN DYPLOMOWY ZNAJDUJĄ SIĘ NA STRONIE INTERNETOWEJ WYDZIAŁU TEOLOGICZNEGO:
PRZED OBRONĄ NALEŻY ZŁOŻYĆ W DZIEKANACIE:
ZASADY WPISU
NA LISTĘ MEDIATORÓW STAŁYCH
PRZY WYDZIALE TEOLOGICZNYM UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO
I. W związku z funkcjonowaniem na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Szczecińskiego (WT US), na kierunku Familiologia specjalności: poradnictwo psychospołeczne, rodzinne i mediacje w ramach studiów drugiego stopnia oraz studiów podyplomowych z Mediacji, na podstawie art. 183² §3 KPC tworzy się listę stałych mediatorów przy WT US.
Lista mediatorów stałych składana jest w Sądzie Okręgowym w celu udostępnienia sędziom i stronom postępowań sądowych oraz na stronie internetowej Sądu Okręgowego danych osobowych mediatorów w celu zlecania im prowadzenia mediacji ze skierowania sądu.
II. Określa się warunki wpisu na listę mediatorów stałych opisanej w pkt I. uchwały:
1. Na listę mediatorów stałych może być wpisana osoba, która:
a) ukończyła z wynikiem pozytywnym studia drugiego stopnia na kierunku Familiologia, o specjalności: poradnictwo psychospołeczne, rodzinne i mediacje i/lub studia podyplomowe z mediacji, prowadzone przez Wydział Teologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego oraz wykładowcy ww. studiów, wykładający przedmioty z zakresu mediacji w okresie co najmniej jednego roku akademickiego,
b) wyraziła na piśmie zgodę dotyczącą wpisania jej na ww. listę mediatorów.
2. Wpis zostaje dokonany po zaakceptowaniu kandydatury mediatora przez komisję złożoną z trzech wykładowców prowadzących zajęcia dydaktyczne na ww. studiach. Przewodniczącym komisji jest każdorazowo dziekan Wydziału Teologicznego lub kierownik studiów podyplomowych.
3. Wpis na ww. listę mediatorów obowiązuje w okresie trzech lat i może być przedłużony na okres kolejnych trzech lat, jeśli mediator wykaże aktywność w zakresie prowadzenia mediacji, potwierdzoną analizą merytoryczną dwóch przypadków i wyrazi gotowość do kontynuowania pracy w zawodzie mediatora. W sytuacji nieprzedłużenia wpisu mediator zostaje usunięty z listy mediatorów.
4. W przypadku naruszenia etyki pracy w zawodzie mediatora lub naruszenia zasad współżycia społecznego, zgodnych z zasadami działań WT US ww. komisja może dokonać skreślenia tej osoby z listy mediatorów.
5. Wpisy na listę dokonywane są przez komisję co najmniej raz do roku, w miesiącu wrześniu.
6. Kandydat na mediatora stałego składa w Dziekanacie Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Szczecińskiego, najpóźniej do dnia 31 sierpnia każdego roku:
a) wniosek o wpis na listę lub przedłużenie wpisu,
b) pisemną analizę dwóch przypadków przeprowadzonych mediacji – według załącznika nr 1 (dotyczy wniosku o przedłużenie),
c) wypełniony formularz danych osobowych (według załącznika nr 2) i zgodę na ich przetwarzanie przez Prezesa Sądu Okręgowego.
7. Po zaktualizowaniu ww. lista składana jest do Prezesa Sądu Okręgowego w Szczecinie, a na wniosek zainteresowanego mediatora również do Prezesa innego Sądu Okręgowego.
Załącznik 1.
Opis przypadku mediacji
I. Informacje ogólne:
1. Imię i nazwisko mediatora
2. Przez kogo mediacja była skierowana
3. Gdzie i kiedy odbyła się mediacja
II. Dane stron w tym również dzieci:
1. Imię i wiek
2. Zawód, sytuacja materialna
3. Stan cywilny: staż małżeński, separacja, rozwód od kiedy
4. Dzieci, imiona
5. Sytuacja mieszkaniowa
III. Opis sytuacji:
1. Relacje stron w konflikcie
2. Cechy stron pomagające/przeszkadzające w rozwiązaniu konfliktu
3. Temat zgłoszony do mediacji
4. Cele stron na mediacje
IV. Informacje na temat przebiegu mediacji:
1. Kontrakt – wstępne ustalenia (inne niż w dialogu)
2. Ilość spotkań/długość poszczególnych spotkań
3. Krótki opis każdego spotkania (etap, użyte narzędzia)
V. Wynik mediacji:
1. Jeśli została zawarta ugoda dołączamy ją bez danych osobowych
2. Jeśli nie doszło do zawarcia ugody – opisujemy dlaczego
Załącznik 2.
1. Imię i nazwisko
2. Adres do korespondencji
3. Telefon, adres e-mail, miejscowość prowadzenia mediacji
4. Zgoda na opublikowanie ww. danych na stronie internetowej Sądu Okręgowego